Istoria chinei Civilizatia chineza a aparut in mileniul III i.Hr. pe vaile fluviilor Huanghe si Yangzi. In secolul III i.Hr., imparatul Zheng de Qin ( Shi Huangdi) ( 221-219 i.Hr.) a intemeiat dinastia Qin si a unificat principatele intr-un singur imperiu. Dinastia Han ( 206 i.Hr.-220 d.Hr.) a deschis comertul cu Occidentul. Fiind atacata de nomazii din nord ( hunii), imperiul s-a destramat fiind refacut cateva secole mai tarziu.
Batalia de la Yamen
In 1279, Zhang Hongfan din dinastia Yuan a atacat flota Song la Yamen. Li Heng, care capturase Guangzhou, i s-a alaturat lui Zhang Hongfan. Unii lideri din tabăra Song au sugerat că flota ar trebui să ocupe mai întâi gura golfului, pentru a-si asigura linia de retragere către vest. Zhang Shijie a refuzat aceste sugestii pentru a-si împiedica soldatii să fugă din luptă. După aceea, a ordonat arderea tuturor palatelor, caselor si cetatilor de pe uscat din acelasi motiv.
Zhang Shijie a ordonat legarea cu lanturi a o mie de corăbii, formând un sir lung în golf, si a pus corabia împăratului Bing în centrul flotei, pentru a împiedica retragerea individuală a corăbiilor Song. Fortele Yuan au trimis corăbii incendiate către formatia Song, dar acestia erau pregătiti: toate corăbiile Song erau vopsite cu nămol rezistent la foc. Flota Yuan a blocat apoi golful, în timp ce armata Yuan a întrerupt sursele de apă dulce si de lemn de pe uscat ale dinastiei Song. Tabăra Song, cu mult personal necombatant, a rămas rapid fără provizii. Soldatii Song au fost obligati să mănânce hrană uscată si să bea apă de mare, ceea ce le-a cauzat greata si voma. Zhang Hongfan l-a răpit pe nepotul lui Zhang Shijie, cerându-i lui Zhang Shijie de trei ori să se predea.
În dupaamiaza de 18 martie, Zhang Hongfan s-a pregătit de un atac masiv. El a refuzat să folosească tunuri deoarece credea că ele pot rupe prea eficient lanturile, facilitând retragerea corăbiilor Song. A doua zi, Zhang Hongfan si-a împărtit fortele navale în patru, pentru a înconjura flota Song dinspre est, nord si sud, în vreme ce Hongfan însusi comanda restul floatei aflată la aproximativ un li distanta de fortele Song.
La început, flancul nordic a atacat fortele Song dar a fost respins. Yuanii au început apoi să cânte muzică de sărbătoare, lăsându-i pe cei din tabăra Song să creadă că fortele Yuan tin o petrecere si si-au lăsat garda jos. La prânz, Zhang Hongfan a atacat frontal, ascunzându-si surplusul de soldati sub pânze de material textil. După ce corăbiile lui Zhang Hongfan s-au apropiat de flota Song, Yuanii au dat semnalul de bătălie, iar soldatii au iesit din camuflaj. Trupele Song erau pregătite pentru o mică încăierare, nu pentru un atac major. Valuri de săgeti au lovit corăbiile Song. Prinsă nepregătită, flota Song a pierdut pe loc sapte corăbii si un număr mare de soldati. Bolnavi soldati Song nu se puteau pune cu cei Yuan în lupta corp la corp, iar mediul haotic a împiedicat actiunile coerente. Corăbiile înlăntuite nu puteau nici să sustină centrul, nici să se retragă. După ce soldatii Song au fost ucisi, a început măcelul necombatantilor membri ai curtii imperiale. Văzând că bătălia este pierdută, Zhang Shijie si-a luat cei mai buni soldati ramasi si a tăiat o duzină de corăbii din formatie în încercarea de a-l salva pe împărat.
Fortele Yuan au avansat rapid spre centru si spre împăratul Emperor Bing, ucigând totul în cale. Acolo, Lu Xiufu a sărit în mare cu tânărul împăra t, murind amândoi. Exista un parc de comemoreaza batalia.
Al Doilea Razboi Chino-Japonez
Al Doilea Razboi Chino-Japonez (7 iulie 1937-9 septrembrie 1945) a fost un conflict major intre Republica China si Imperiul Japonez in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Desi cele doua tari se luptau cu intermitenta inca din 1931, un razboi in adevaratul inteles al cuvantului a inceput doar in 1937 si s-a incheiat cu capitularea Japoniei in 1945. Acest război a fost un rezultat al unei politici imperialiste de mai multe decenii a Japoniei, prin care s-a încercat dominrea politică si militară a Chinei si castigarea controlului asupra vastelor resurse de materii prime ale tării. În același timp, valul crescut al nationalismului si dorinta de autodeterminare a chinezilor au facut razboiul de rezistenta de neevitat. Mai inainte de 1937, cele doua natiuni s-au confruntat cu “incidente” locale, fiecare dintre cele doua parti avand numeroase motive sa nu declanseze un razboi pe scara mare. Invadarea Manciuriei de catre japonezi, cunoscuta si ca “Incidentul Mukden”, a avut loc in 1931. Ultimul dintre aceste incidente a fost “Incidentl de la podul Marco Polo” din 1937. care a fost de altfel considerat momentul official de incepere a razboiului total dintre cele doua tari. Din 1937 pana in 1941, China a luptat singura impotriva Japoniei. Dupa atacul de la Pearl Harbor, al Doilea Razboi Chino-Japonez a devenit parte a celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar China s-a bucurat de sprijinul aliatilor.
Harta a teritoriilor aflate sub conducerea japoneziilor in 1940: http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Japanese_Occupation_-_Map.jpg
Cei patru regi ceresti
In China se crede ca exista patru regi ceresti care va protejeaza de influentele nefaste provenite din cele patru zari.
MO LI CHING. Pazitorul estului
Cunoscut şi drept Chiguk, sau drept marele rege Dhritarashtra în limba sanscrită (după cum este numit în celebra Suvarnabhasa – Sutra luminii aurii), acest rege are faţa albă, cu o expresie fioroasă şi o barbă ce seamănă cu firele de cupru. El ţine în mână o mandolină cu patru coarde sau pi-pa, care, atunci când sunt ciupite, fac să cadă din cer globuri mari de foc peste cei ce se încumetă să îi invadeze spaţiul. Arma sa este asociată elementului Foc, ce poate supune cu uşurinţă elementul Lemn al estului. Astfel, el îşi păstrează dominaţia fermă asupra domeniului său. Este cel mai bătrân dintre cei patru regi. Numele acestui personaj înseamnă „regele ceresc ce apără poporul“. De pe coasta de răsărit a Muntelui Sumeru, el menţine siguranţa regatului şi uşurează traiul oamenilor obişnuiţi. În literatură, armele sale pot varia, însă cel mai adesea este ilustrat ţinând lăuta. Cântând la acest instrument, el are puterea de a controla starea vremii. Aşezaţi-l în est ori îndreptat spre uşa principală, de unde va veghea la orice forţe demonice care ar căuta să vă pătrundă în casă. Poza lui poate fi gasita aici: http://www.lumeafengshui.ro/UserFil....-02.jpg
MO LI HAI. Pazitorul vestului
Cunoscut şi drept Kwangmok, sau drept marele rege Virupaksa în limba sanscrită (după cum este numit în celebra Suvarnabhasa – Sutra luminii aurii), acest rege are faţa cafenie şi ţine o perlă într-o mână şi un şarpe în cealaltă. Numele complet al regelui ceresc de la apus înseamnă „ochiul rău“. Totuşi, numele său obişnuit înseamnă „ochiul larg“ sau „cel cu vederi largi“. Sub forma Kwangmok, acest rege ţine într-o mână un dragon încolăcit, iar în cealaltă – o nestemată. Giuvaierul simbolizează lumea, al cărei furt este împiedicat de regele vestului. Dacă îi aşezaţi imaginea în vest sau alături de ceilalţi regi, cu faţa spre uşa principală, casa vă va fi protejată de influenţele malefice. Totodată, regii cereşti au grijă ca locatarii să nu se implice în activităţi ce provoacă acumularea de karma negativă. Poza lui poate fi gasita: http://www.lumeafengshui.ro/UserFil....-04.jpg
MO LI SHOU. Păzitorul nordului
Cunoscut şi drept Tamun, sau drept marele rege Vaisravana, acest rege are faţa neagră şi poartă o umbrelă magică, cu puteri supranaturale, ce protejează de tunete şi fulgere. Ori de câte ori este deschisă, această umbrelă creează un întuneric total. Întoarsă cu vârful în jos, ea dă naştere unor cutremure enorme şi unor valuri gigantice, ce au puterea de a nimici forţele negative provenite din nord. Numele acestui rege înseamnă „regele care se extinde sau creşte în repetate rânduri“. Umbrela pe care o poartă se multiplică în funcţie de numărul duşmanilor săi. Mo Li Shou a auzit mai multe despre învăţăturile lui Buddha decât oricare altul, deci uneori este ilustrat ţinând o stupă, a cărei bază reprezintă pământul şi al cărei acoperiş reprezintă cerul. Budiştii îl consideră pe Vaisravana protectorul averii oamenilor, iar în thangka [picturile religioase tibetane] acest rege este adeseori confundat cu Jhambala Galben, Buddha al Bogăţiei. Se spune că el a practicat austeritatea vreme de o mie de ani, fiind răsplătit pentru aceasta cu o mare avere. Este numit şi Kuvera, „Zeul Bogăţiei“. În palatul său din Munţii Himalaia, el este slujit de Yaksa (păzitorii comorilor pământeşti) şi Kinnara (muzicanţii cereşti, asemănători cu centaurii din mitologia greacă). În sculpturi, este uneori înfăţişat cu o sabie, un trident sau un drapel (reprezentându-i victoriile) în mâna dreaptă. Uneori, corpul îi este pictat în galben, însemnând că are trupul strălucitor ca o mie de sori. În mâna stângă, are o mangustă ce scuipă nestemate, oferind fi inţelor simţitoare o avere inepuizabilă. Dintre cei patru regi cereşti, acesta este cel mai agreat, probabil deoarece este asociat cu Buddha al Bogăţiei. Poza sa poate fi gasita: http://www.lumeafengshui.ro/UserFil....-03.jpg
MO LI HUNG. Pazitorul sudului
Cunoscut şi drept Chungchang, sau drept marele rege Virudhaka în limba sanscrită (după cum este numit în celebra Suvarnabhasa – Sutra luminii aurii), acest rege are faţa albastră. El poartă o suliţă şi o preţioasă sabie magică, cu ideogramele pentru Pământ, Apă, Foc şi Vânt gravate pe lamă. Sabia lui are puterea de a crea un vânt negru, ce produce un milion de suliţe care străpung trupurile şerpilor naga malefici, făcându-i praf şi pulbere. Acest vânt este urmat apoi de foc, care umple spaţiul cu un milion de şerpi. Expresia de pe faţa sa este întotdeauna fioroasă şi pătrunzătoare. Aşezaţi-i imaginea alături de ceilalţi regi, privind spre intrarea casei voastre. Poza sa poate fi gasita: http://www.lumeafengshui.ro/UserFil....-05.jpg